joi, 12 noiembrie 2020

DIN DRAGOSTE DE TOAMNĂ

 

 

Azi am întâlnit Toamna tumultoasă

cu vrăbiuțe gureșe în salcâmul de la fereastra mea;

pe cerul învolburat sub rafale –

aruncând frunze de toate vârstele pe terasa noastră -

sub care se agită și țipă pescărușii de cartier

 

Totul pare un fel de revoltă a ei, fiindcă s-ar putea ca

iarna s-o alunge de la noi cu decor cu tot

cu fluturi împrieteniți cu păsările călătoare către Madagascar

lăsând amprenta funiilor de ceapă împletită la uscat sub streașini de case

în care gutuile dețin patentul parfumului de anotimp

(altfel, de ce să fi bătut atâta cale până la noi, Toamna…

dacă nu)

să ne arate cât e de prietenoasă și harnică

dar și răzbătătoare sau chiar vindicativă la o adică

pretinzând cezarului ce-i al Cezarului

 

Azi, am întâlnit Toamna ca-n fiecare an

în vasul de lut cu cinci crizanteme – gest reeditat

în semn de prețuire reciprocă

La mulți ani, Toamnă a mea,

confiscată eu de tine

ori tu abandonată mie în colecția de castane

și frunze la presat…!

 

Aura Horhocea Creițaru

Foto: arhiva personala

12 nov. 2020



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu